To zupełnie nowa, gminna spółka, która ma się zajmować między innymi pobieraniem opłat od mieszkańców za zużycie bieżącej wody. Interesanci mogą się już z nią kontaktować.
Powołanie nowej instytucji okazało się konieczne, po tym jak we wrześniu ubiegłego roku „Wodociągi Puławskie” nie przedłużyły wcześniejszych umów z władzami tej gminy. Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Komunalne Końskowola powstało w grudniu 2021 roku, ale wciąż tworzy swoją strukturę organizacyjną, prawną i techniczną.
Spółka jest odpowiedzialna za zapewnianie mieszkańcom gminy dostaw wody i odprowadzanie ścieków oraz dokonywanie rozliczeń z odbiorcami. Będzie też wydawać warunki techniczne dla nowych przyłączy wodnych i kanalizacyjnych.
Jak informuje prezes zarządu PWK Końskowola, Włodzimierz Pytlak, aktualnie spółka oczekuje już na zatwierdzenie stawek taryfowych przez regulatora, którym jest Państwowe Gospodarstwo Wodne „Wody Polskie”. Gdy tylko takie decyzje nadejdą, zostaną ogłoszone przez wójta gminy i wejdą w życie w ciągu 7 dni.
Przedsiębiorstwo zamierza kontynuować współpracę z „Wodociągami Puławskimi”. Chodzi między innymi o odbiór ścieków z terenu Gminy Końskowola, dostawy wody do Skowieszyna, uregulowanie kwestii własnościowych, dotyczących infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej czy współpracy przy usuwaniu bardziej skomplikowanych awarii. Jednak wciąż negocjuje warunki, na jakich cała ta współpraca miałaby się odbywać.
Oficjalne rozpoczęcie działalności nowej instytucji zapoczątkuje uchwała Gminy Końskowola. Ale Urząd gminy informuje już, w jaki sposób można się telefonicznie skontaktować z nową instytucją:
- sekretariat – 451 169 065
- Biuro Obsługi Klienta – 451 168 947
- pogotowie – 451 168 947.
Na pogotowie można dzwonić przez cała dobę w soboty i w niedziele, natomiast od poniedziałku do piątku – od 15.00 do 7.00.